Ana içeriğe atla

AND SOME MORE QUOTATIONS...



"Whether you think you can or think you can't you're right"

"I know for sure that what we dwell on is what we become"

"Experience is what you get when you don't get what you want"

"Act or accept"

"The difference between ordinary and extraordinary is that little extra"

"Whenever you find whole world against you just turn around and lead the world"

"Success is the ability to go from failure to failure without losing enthusiasm"

"An obstacle is often a stepping stone"

"Do not let what you cannot do interfere with what you can do"

"You are what you think about all day long"

"IN MATTERS OF STYLE SWIM WITH THE CURRENT, IN MATTERS OF PRINCIPLE STAND LIKE A ROCK"

"Knowing is not enough, we must apply. Willing is not enough, we must do"

"What you do speaks so loudly that I cannot hear what you say"

"SUCCESS IS NOT TO BE MEASURED BY THE POSITION SOMEONE HAS REACHED IN LIFE, BUT THE OBSTACLES HE HAS OVERCOME WHILE TRYING TO SUCCEED"

"If you want to make your dreams come true, the first thing you have to do is wake up"

"Sometimes even to live is an act of courage"

"Do first things first and second things not at all"

"Defeat is not bitter unless you swallow it"

"Positive anything is better than negative thinking"

"Those who wish to sing always find a song"

"He who has a why to live can bear almost any how"

"The pen that writes your life story must be held in your own hand"

"THERE IS NO CHANCE, NO DESTINY, NO FATE THAT CAN CIRCUMVENT OR HINDER OR CONTROL THE FIRM RESOLVE OF A DETERMINED SOUL"

"The gem cannot be polished without friction nor man without trials"

"There is a time to let things happen and a time to make things happen"

"Your vision will become clear only when you can look into your own heart. Who looks outside dreams, who looks inside awakens"

"IF YOU DON'T DESIGN YOUR OWN LIFE, CHANCES ARE YOU'LL FALL INTO SOMEONE ELSE'S PLAN. AND GUESS WHAT THEY HAVE PLANNED FOR YOU? NOT MUCH."


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İçerik Üreticilerine Açık Çağrı

  Yazarlar, çevirmenler, metin yazarları, reklam yazarları… Bu çağrı, yaşamını kalemiyle idame ettiren herkese... 2003’ten bu yana yazın dünyasının farklı alanlarında çalışan biri olarak,  sizleri yapay zekâ ile içerik üretimi konusunda biraz sağduyuya davet ediyorum. 1980 doğumluyum. Analogdan dijitale geçen son neslin bir temsilcisi olarak söylüyorum: Yapay zekâ ile yazılmış metinler orijinal kalemden çıkanlarla karşılaştırıldığında sırıtıyor. İlk birkaç cümlede, birkaç anahtar kelimede kendini ele veriyor.  Ve benim gibi bunu şıp diye anlayan çok fazla içerik üreticisi var. Ne kadar uğraşsanız da, şu anki haliyle hiçbir yapay zekâya  otantik bir üslup, ruh ya da karakter kazandıramıyorsunuz. (En azından şimdilik… ) ChatGPT dahil birçok araç, “marketing” jargonuna bulanmış, keyword’lerle dolu, tanıdık, tekdüze, yapay bir dil kullanıyor. Ve bu da metinlerin güvenilirliğini ve inandırıcılığını yitiriyor. Bu, özellikle de yıllanmış içerik üreticileri için kabul ...

Kaldığımız Yerden Devam

Tekrar Merhaba :) Bir süredir yazılarıma ara vermiş olsam da, kelimelerle kurduğum köprüyü yeniden inşa etmenin zamanı geldi. 2023’te bıraktığım yerden, yeni gözlemler ve taze bir bakış açısıyla devam ediyorum. Bu süreçte hem dünyada hem de kendi yaşamımda pek çok şey değişti; bu değişimlerin bana kattığı derinlik, yazılarımın da yolculuğuna yansıyacak. Bundan böyle bloğumda kitap değerlendirmelerine, iklimsel ve çevresel gelişmelere, sanatın ilham verici dünyasına dair paylaşımlara daha fazla yer vereceğim. Hem eleştirel hem de merak dolu bir gözle, okuduklarımı, gördüklerimi ve düşündüklerimi sizlerle paylaşmayı dört gözle bekliyorum. Yazılarımda, sadece bilgi vermek değil, aynı zamanda birlikte düşünebileceğimiz, tartışabileceğimiz ve ilham alabileceğimiz bir alan açmak niyetindeyim. Nilüfer Şen Çakar

Dijital Çağda Entelektüel Üretimin Paradoksu

  Günümüz kültürel ve entelektüel üretim ortamında, sanatçılar, bilim insanları ve yazınsal/düşünsel üreticiler, yaratıcı emeklerini görünür kılma zorunluluğu ile karşı karşıya. Dijital ve sosyal medya platformlarının hegemonik etkisi, üreticileri adeta birer pazarlamacı veya reklamcı gibi hareket etmeye mecbur bırakmakta; üretimin kendisi, görünürlük stratejileri ile şekillenen bir rekabet alanına tabi kılınmaktadır. Bu durum, J. S. Mill’in “yaratıcı özgürlük” ve Hannah Arendt’in “insani faaliyetlerin hiyerarşisi” üzerine kurduğu düşünceleri çağrıştıracak biçimde, derin çalışma, odaklanma ve içe dönük üretim süreçlerini sistematik olarak baskılamakta; dolayısıyla yaratıcı potansiyelin önemli bir kısmı, görünürlük ve tanıtım zorunlulukları için tahsis edilen zamana dönüşmektedir. Sosyal medyanın zorunlulukları, üreticileri kendi alanlarının dışındaki iletişim ve PR faaliyetlerine yönlendirerek, üretken zamanın ve yaratıcı enerjinin kaybına yol açıyor. Bourdieu’nün kültürel sermaye...