Guy Debord, Gösteri Toplumu’nda “Gösterinin dili egemen üretim sisteminin işaretlerinden oluşur – ki bu işaretler aynı zamanda o sistemin nihai ürünleridir” der. Adorno, Minima Moralia’da “Aydınlanmanın nesnel eğilimi, imgelerin egemenliğine son vermekti ama bu nesnel eğilim öznel karşılığını bulamadı” demektedir.
Dünyaca ünlü markalar milyon dolarlık yatırımlarla marka logolarını değiştirmektedir. Peki ama neden? Çevremizi saran sembolik iktidarın bir öğesi olan logoları bu kadar vazgeçilmez kılan nedir? Horkheimer ve Adorno reklamı, kültür endüstrisinin yaşam iksiri olarak nitelemektedir. Logo değişimlerinin dahi reklamlarını yapan firmaların bundan ne gibi kazançları olabilir?
Öncelikle logoların renk ve biçimlerinin tüketici algısını etkilediğine dair birçok araştırma bulgusu vardır. Aynı şekilde indirimli ve indirimsiz iki ürün arasından tüketicilerin logoyla sunulan pahalı ürünü logosuz indirimli ürüne tercih ettikleri tespit edilmiştir. Jung ve Rupert Sheldrake’e göre marka logoları kollektif bilincimize sirayet etmiştir ve etmektedir.
Araştırma: Nilüfer Şen

Yorumlar
Yorum Gönder